PLASARE MEDIA INTERNET

Încă o modalitate excelentă de a-ți atrage atenția

Publicitatea online – beneficii și factorii cheie

Beneficiile incontestabile a plasării publicității în mediul online dictează trendul ascendent a acestui tip de promovare. De asemnea, motivează companiile care încă nu au o prezență online să înceapă să se promoveze iar cele care deja o fac, să își consolideze strategiile de promovare pe internet.

  •  

    Forme diverse de publicitate

  • Datorită faptului că publicitatea online are mai multe forme prin care poate fi difuzată (bannere, video, articole, branding etc) asta influențează pozitiv asupra faptului cum este percepută de către utilizatori. Posibilitatea de a diversifica formatele de publicitate contribuie la o interacțiune mai mare din partea clienților cu aceasta (publicitatea poate fi click-ată, vizualizată, citită, comentată).

  •  

    Costuri reduse în comparație cu publicitatea tradițională

  • Costurile pentru plasare publicitate în mediul online sunt reduse față de bugetele de promovare la TV, OOH. Asta se datorează posibilității eficiente de target-are dar și a prețului per contact relativ mai mic la bugete de 2-3 mii de euro.

  •  

    Atingerea celor mai diverse obiective: popularizare, vânzări, loializare etc.

  • Obiectivele publicității online sunt foarte diverse începând cu popularizarea brandului, creșterea vînzărilor cît și loializarea clienților.

  •  

    Target-area auditoriului țintă

  • Target-area auditoriului țintă ne oferă posibilitatea de a difuza publicitatea online doar grupului țintă relevant. Target-area poate fi făcută după vîrstă, sex, interese, localizare, comportament etc. Asta însemnă că în cazul unei companii care prestează servicii doar în Chisinău, iar grupul țintă sunt persoane cu vîrsta cuprinsă între 20-40 de ani, preponderent de gen masculin atunci cu ajutorul publicității online vom putea afișa publicitatea doar utilizatorilor care corespund acestor cerințe. Astfel se optimizează bugetele pentru publicitate.

  •  

    Canale diverse de comunicare/plasare a publicității

  • Publicitatea online poate fi distribuită prin diverse canale de comunicare (site-ul web a companii, site-uri informaționale, bloguri, site-uri de socializare, în motoarele de căutare, directoare, forumuri etc.)

  •  

    Flexibilitate sporită în gestionare.

  • Publicitatea online poate fi ușor gestionată, ea poate fi lansată și oprită printr-un singur click în multe cazuri.

Piața publicității online în Moldova se mărește constant datorită creșterii numărului de utilizatori ai internetului. Conform datelor oferite de Biroul de Audit a Tirajelor și Internetului în Moldova, la sfârșitul anului 2017, există 2,6 milioane de utilizatori de internet, deci potențiali consumatori de produse și servicii.

Conform datelor oferite de Asociația Agențiilor de Publicitate din Moldova publicitatea online constituie un volum estimativ de 2 -2,5 milioane de euro în 2017. Volumul publicității având o creștere semnificativă față de anul 2016 când acesta constituia suma de 1,3 milioane de euro.
Creșterea de 100% a volumului publicității online într-o perioadă relativ scurtă de timp se datorează mai multor factori cheie care fac o diferență între publicitatea netradițională (publicitatea online) și publicitatea tradițională (TV, radio, OOH, presa scrisă).

 

Facebook în Moldova

În ultimul an, Facebook a crescut cu 150 mii utilizatori (circa 20%)

Noul algoritm Facebook

  •  

    Cum vor fi afectate paginile?

  • La începutul acestui an, Facebook a anunțat cea mai importantă modificare a algoritmului de afișare a postărilor în News Feed. Potrivit lui Mark Zuckerberg , utilizatorii vor vedea mai mult conținut distribuit de famiile și prietenii, în detrimental postărilor distribuite de companii sau alte pagini. Totodată, știrile și publicațiile locale vor fi favorizate. Aceste modificări vor afecta direct activitatea paginilor comerciale, care au simțit o scădere treptată a impactului organic încă din anul 2014 și care în acest an se va accentua cel mai mult.

    •  

      Ce trebuie să facă paginile pentru a-și spori vizibilitatea?

      • Îndemnați fanii paginii să activeze opțiunea “See First”
      • Dezvoltați audiențele personalizate. În 2018 acestea vor deveni mai importante decît numărul de fani ai paginii
      • Limitați cantitatea în favoarea calității. Creați conținut care va provoca discuții între utilizatori
      • Măriți bugetul de publicitate și analizați constant rezultatele. Faceți A-B testing pentru a înțelege conținutul care trebuie promovat
      • Un Live video obține în mediu de 6 ori mai multe interacțiuni decît un video obișnuit. Dacă încă nu ați explorat această opțiune, e timpul să o faceți
      •  

        Cît de activ este un utilizator din Moldova ?

      • 14 Postări apreciate, 2 Comentarii scrise și 12 Reclame pe care a apăsat un utilizator în ultimile 30 zile

Distribuția după vârstă:

*13-17 ani: 87000 utilizatori  (9,5%)

*18-24 ani: 220000 utilizatori  (24,1%)

*25-34 ani: 290000 utilizatori  (31,8%)

*35-44 ani: 160000 utilizatori (17,6%)

*45-54 ani: 82000 utilizatori (9%)

*55-64 ani: 50000 utilizatori (5,4%)

*65+ ani: 21000 utilizatori (2,3%)

Distribuția după sex:

Femei : 500000 utilizatori (55%)

Bărbați: 400000 utilizatori (45%)

Top 5 orașe cu cea mai mare creștere procentuală de utilizatori:

  1. Orhei – 104,3%
  2. Ungheni – 63 %
  3. Bălți – 51,7 %
  4. Tiraspol – 33,3 %
  5. Chișinău – 22,7 %

Instagram în Moldova

Instagramul își continuă ascensiunea, avînd cea mai mare creștere de utilizatori din toate rețelele (+88%)

Instagram Stories este un trend în 2018

Instagram Stories reprezintă fotografii și video-uri temporare, disponibile doar pentru 24 de ore. Stories-urile nu apar în News Feed, ci doar într-un compartiment dedicate, în partea superioară a aplicației. La nivel global, circa 300 de milioane din utilizatori răsfoiesc zilnic Instagram Stories. Tendința a cuprins și Republica Moldova, unde circa 270000 persoane urmăresc active Stories (57%). Avînd în vedere creșterea rapidă a acestui nou format, Instagram Stories devine un spațiu de promovare și pentru branduri, care nu trebuie ignorat în 2018. După estimările specialiștilor, Stories-urile vor avea în curînd o vizibilitate mai mare decît postările din News Feed  

Distribuția după vîrstă:

  • 13-17 ani : 75000 (16%)
  • 18-24 ani : 155000 utilizatori (33 %)
  • 25-34 ani : 140000 (29,7 %)
  • 35-44 ani : 65000 (13,8 %)
  • 45-65 ani : 35000 (7,5 %)

Distribuția după sex:

57,5 % Femei (270000 utilizatori)

42,5 % Bărbați (190000 utilizatori)

Odnoklassniki în Moldova

Distribuția după vîrstă :

15-19 ani – 11%

20-29 ani – 27%

30-39 ani – 20%

40-49 ani – 17%

50 ani – 25%

Distribuția după sex:

Bărbați 46%

Femei 54%

Componența audienței după studii:

*Universitate – 29%

*Școală Profesională – 23%

*Gimnaziu – 23%

*Liceu – 20%

*Colegiu – 6%

Distribuția după localități:

Zona rurală: 56%

Zona urbană: 44%

Componența audienței după ocupație:

*Casnic/Pensionar - 31%

*Manager de nivel mediu – 26%

*Student – 16%

*Conducător de afacere – 9%

*Lucrător calificat – 8%

Linkedin în Moldova

Linkedin este o rețea de socializare orientată spre mediul profesional cu ajutorul căreia persoanele își pot expune CV-ul sau profilul personal, intra în conexiune cu diverse companii și grupuri de interese. Pe parcursul anului, Linkedin a înregistrat o creștere a numărului de utilizatori de 13,4% față de anul precedent

 

Numărul utilizatorilor Linkedin din Moldova 160920

Ce trebuie să facă brandurile din Moldova în 2018 pentru a avea succes în Social Media?

În primul rînd să-și pună întrebarea: ce va costa mai ieftin să creeze 1000 de postări care acumulează câte 1 like sau 1 postare care acumulează 1000 de like-uri? În 2018, ca și în anii precedenți, brandurile din Moldova trebuie să pună accent pe conținut. Să livreze content inedit, calitativ, actual și valoros. Formula succesului în Social Media în anul 2018 se rezumă la 3C: content, creativitate și calitate. Noul algoritm Facebook face ca niciodată actuală expresia : no money, no honey. Așa că trebuie să investiți bine în promovarea acelui content calitativ. Totuși, pasiunea, dedicația și multă muncă rămîn acele calități care nu se demodează niciodată și fără de care nici un tool nu o să vă ajute să creșteți comunitatea online.

© 2018 My Media Motion Group. All Rights Reserved.

Search